Wednesday, January 3, 2018

RUN FOR YOUR LIFE !

RUN FOR YOUR LIFE !

yes..maksud dia lari selamatkan nyawa..
selalu tgk statment ni dalam movie la..
run for ur life.....

macam kehidupan seharian kita..
myb kita akan belari or jog untuk menyihatkan badan..
boleh juga diterjemahkan run for ur life..ye la..belari untuk menyihatkan badan..kan.??




tapi bagi pendapat aku...RUN FOR YOUR LIFE terbahagi kepada 2 sebab

1) RUN FOR SOMETHING

2) RUN FROM SOMETHING



1) RUN FOR SOMETHING

    dari ayat tu kita dapat tafsirkan..fun for something..ye la..maybe kita nak kurus kan badan..nak turunkan berat badan..nak sihat..so u must exercise.. eat healthy food dan sebagainya..

2) RUN FROM SOMETHING

Yup..run from something..bg aku..ada byk cara kita nak elakkan/ lupakan masalah seketika..or mencari jln penyelesaian.. bg aku.. lari dpt mengurangkan stress.. kita lupa seketika yg kita ada masalah..mase tgh lari..aku akan berfikir..ape langkah seterusnya..walaupun kdang2 tak menjadi...tp tu je la boleh wat..haha.. boleh kurus dan cari solution..throw one stone kill two birds.. win2 situation ...........

depends terhadap seseorang mcm mana dia kurangkan stress dia..yup...yg penting jgn buat yg bukan2.. u are not along...Allah sentiasa ada...dont depression.. tu tajuk lain..kee pop bunuh diri..
ko yang meroyan... ko dah kenapa..hahahaha...

aku guna apps ni ..korang install pastu add friends..cari aku.. EN HAFIZ..nnt kita buat tournament..hehe

do not lose hope..Insya Allah ada jalanynyaaa.....zazzzzzzzzzzzzzzzzz


   

No comments: